Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich drogą wodną w sezonie letnim

 Listy do redakcji

---------- Forwarded message ---------
Od: media 
Date: pt., 16 wrz 2022 o 18:22
Subject: RE: Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich drogą wodną w sezonie letnim
To: Adam Fularz 


Szanowny Panie Redaktorze,

 

zgodnie z przepisami ustawy z 13 maja 2022 r. o publicznym transporcie zbiorowym, organizatorem publicznego transportu zbiorowego jest właściwa jednostka samorządu terytorialnego.

 

Nowe inicjatywy dotyczące tworzenia tras żeglugowych stanowią domenę podmiotów działających na rynku. W przypadku stosownego zainteresowania armatorzy uruchamiają połączenia na danych trasach, w tym pomiędzy zlokalizowanymi w niedużej odległości miejscowościami turystycznymi.

 

Ministerstwo Infrastruktury przykłada ogromną wagę do rozwoju polskich portów morskich, które stanowią ważne ogniwa rozwoju społeczno-gospodarczego zarówno w wymiarze lokalnym, regionalnym, jak i krajowym. Nieustannie podejmowane są działania na rzecz zapewnienia możliwie najlepszych warunków ich funkcjonowania. 

 

 

Z poważaniem

 

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

 

Ministerstwo Infrastruktury

Tel. 22 630 11 22

(..)

 

 

From: Adam Fularz
Sent: Wednesday, August 17, 2022 4:58 PM
To: media 
Subject: Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich drogą wodną w sezonie letnim

 

Do MI

 

Szanowni Państwo.

Po Chorwacji dalo się także podróżować żeglugą na trasach przybrzeżnych. Ze Świnoujścia do m. Międzyzdroje mogłyby być wprowadzone jakieś szybkie promy.  Jest jeszcze więcej podobnych tras. Czy MI jeszcze w tym sezonie nie mogłoby być organizatorem sieci rejsów żeglugi wodnej w Polsce i zamówić usługę przewozową taj jak zamawia usługi PKP Intercity? 

Pozdrawiam 

Adam Fularz

Dolina Zielona 24a Zielona Góra

W dniu wtorek, 24 listopada 2020 media napisał(a):

Szanowny Panie Redaktorze,

w ramach prac planistycznych, prowadzonych przez PKP Polskie Linie Kolejowe SA, związanych z nową perspektywą finansową, jedną z inwestycji rozważanych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2021 – 2027 jest projekt „Prace na linii kolejowej nr 418 Sławno - Darłowo z wydłużeniem do Darłówka”. Obecnie nie jest znana kwota dostępnej alokacji środków Unii Europejskiej na projekty kolejowe oraz nie są znane zasady przygotowania, oceny i wyboru projektów w ramach kolejnej perspektywy finansowej. W związku z tym obecnie nie jest możliwe wskazanie projektów planowanych do realizacji w przyszłej perspektywie finansowej.

W 2018 r. PKP PLK SA zawarła umowę. na realizację studium wykonalności, która zakładała wykonanie analiz dla istniejącego już ciągu transportowego poprzez linię kolejową nr 202 i 402 na odcinku Słupsk – Koszalin – Stargard/Kołobrzeg – Goleniów.

W marcu 2020 r. w ramach tego samego projektu, spółka zawarła odrębną umowę na realizację studium wykonalności zakładającego wykonanie dodatkowych analiz w dwóch aspektach:

- budowy nowej linii kolejowej z Darłowa wpinającej się w linię kolejową nr 202 na szlaku Karwice – Skibno;

- budowy nowej linii kolejowej z Mielna wpinające się w linię kolejowa nr 402 w okolicach stacji Mścice bądź w okolicach Będzina/Ustronia Morskiego.

Aktualnie w PKP PLK SA trwają szczegółowe analizy techniczne dotyczące ustalenia wariantu przebiegu linii kolejowej. Zakończenie prac nad studium wykonalności spółka wstępnie planuje do końca 2021 r.

 

Z poważaniem

Szymon Huptyś

Rzecznik prasowy

Ministerstwo Infrastruktury

Tel. 22 630 11 22


 

Dalsza realizacja ww. przedsięwzięcia jest zależna m.in. od wielkości dostępnych źródeł finansowania.

 

 

From: Adam Fular
Sent: Wednesday, October 28, 2020 6:44 PM
To: media
Subject: Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim

 


Pytanie o obsługę miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim

 

do MI

 

Szanowni Państwo,

W sezonie letnim problemem jest dojazd do miejscowości nadmorskich. Wystarczy dobudować dwa odcinki toru i odbudować jedną z linii kolei, by pociągi, zamiast omijać wybrzeże Bałtyku poza Kołobrzegiem, Sopotem, Międzyzdrojami, półwyspem Helskim, zbliżyła się do plaż.

W załączniku dołączyłem szkice tych połączeń. Pamiętam, że PKP PLK jakiś czas temu dokonywała podobnych analiz. Czy coś z nich wyszło? Pamiętam, że jedną z propozycji było by przebudować wjazd na stację w Mielnie na kieszeniowy, tak by pociągi regionalne i dalekobieżne mogły w sezonie obsługiwać ten kurort. Niestety, urząd który zarządza tym torowiskiem, nic na ten temat nie wie. Czy MI może udzielić informacji na temat wyników tej "burzy mózgów"? W załączniku redakcja przesyła koncepcję obsługi kilku miejscowości nadmorskich koleją w sezonie letnim.

 

Pozdrawiam, życzę zdrowia w czasie pandemii,

Adam Fularz

 

 

--

Korespondencja w sprawie:

 

Dzień dobry,

Informuję, że nie mamy żadnych informacji na temat "wjazdu kieszeniowego" do stacji w Mielnie.

Obecnie Gmina Mielno jedynie współfinansuje organizację przewozów na trasie Koszalin-Mielno. Właściwym źródłem wszelkich informacji na ten temat jest Urząd Miejski w Koszalinie.

Natomiast Gmina Mielno będzie realizować w latach 2020-2021 Budowę Centrum przesiadkowego w Mielnie. Projekt ten będzie realizowany ze środków RPO WZ 2014-2020, w ramach Strategii ZIT KKBOF (Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych Koszalińsko-Kołobrzeskio-Białogardzkiego Obszaru Funkcjonalnego).


W ramach Centrum zostanie przebudowany tor kolejowy na stacji Mielno, powstanie nowy peron z wiatą dla pasażerów, pawilon dworcowy z kasami biletowymi, toaletami oraz kioskiem, a także zagospdarowanie terenu, w tym infrastruktura rowerowa. Powstanie także infrastruktura dla pieszych, tak aby obszar centrum przesiadkowego integrował osiedla miasta (obecnie tory "odcinają" od miasta pewien obszar objęty rewitalizacją - budowa centrum ma więc także walor rewitalizacyjny). W ramach przedsięwzięcia przebudowany zostanie także pas drogi wojewódzkiej 165, powstanie nowe przejście dla pieszych, 3 nowe wiaty przystankowe oraz dwa parkingi typu kiss&ride oraz postój taxi. Zostanie także wydłużona o 300 metrów ścieżka rowerowa z Koszalina do Mielna. W załączeniu wizualizacja.
Na temat tej jak i innych inwestycji Gminy Mielno mogę udzielić dalszych informacji. 

Marcin Sobierajski
Pełnomocnik Burmistrza ds. Strategii i Rozwoju
Kierownik Referatu Rozwoju i Zamówień Publicznych
Urząd Miejski w Mielnie

 

-- 

Pytanie do PKP PLK:

Czytałem że planowany jest wjazd kieszeniowy do stacji Mielno. Czy on powstanie, czy jest to tylko koncepcja?

 

Odpowiedzi PKP PLK:

Linia kolejowa do Mielna wraz ze stacją Mielno nie są w zarządzie PKP Polskich Linii Kolejowych S.A.

Pozdrawiam

 

Karol Jakubowski

Zespół prasowy

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

ul. Targowa 74                                                

03-734 Warszawa


-- 

Adam Fularz

Wydawnictwo Merkuriusz Polski
"Wieczorna.pl" sp. z o.o.
T +48604443623

 

W związku z  przekazanymi przez Panią/Pana danymi osobowymi informujemy, iż Minister Infrastruktury jako administrator danych przetwarza dane osobowe zgodnie z przepisami ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO) oraz zgodnie z zasadami, z którymi mogą się Państwo zapoznać na stronie internetowej https://www.gov.pl/infrastruktura/informacje-dotyczace-przetwarzania-danych-osobowych

 

(..)



--
-------
Merkuriusz Polski
Polish News Agency polishnews.pl


Komentarze

Popularne posty